cursuri cursuri cursuri cursuri cursuri cursuri
cursuri
cursuri
cursuri
Cursuri    Tutoriale    Teste    Jocuri
 
 
cursuri Am uitat utilizatorul cursuri Am uitat parola
cursuri online Cursuri online
Cursuri online gratuite
cursuri online Tutoriale
Cum sa faci orice
cursuri online Teste online
Testeaza-ti cunostintele
cursuri online Revista
Aboneaza-te gratuit
cursuri online Jocuri
Jocuri educative
cursuri online Inregistreaza-te
Intra in comunitate
eCursuri » Cursuri online » Utilizarea calculatorului » Excel prin exemple » Lectia 2
Crearea primului document Excel
32047 afisari
Daca in prima lectie ne-am familiarizat cu aplicatia Microsoft Excel 2003, acum este timpul pentru a trece la treaba, adica realizarea primului nostru document in Excel.

Crearea unui document nou

Pentru a crea un nou document Excel, ai la dispozitie mai multe posibilitati. In primul rand, asa cum ai vazut si in prima lectie, atunci cand deschizi programul, se creeaza automat un nou document.

Daca ai deja deschis Excel-ul si vrei sa creezi un nou document, poti folosi comenzile din cadrul programului:
  • cea mai simpla metoda de a crea nou document o reprezinta butonul New Blank Document New Blank Document din bara de instrumente standard. Este de ajuns sa dai o singura data click pe cest buton si se va crea un nou document Excel
  • tot o metoda simpla de creare a unui nou document Excel, o constituie si combinatia de taste Ctrl + N (tine apasata tasta Ctrl, apoi apasa tasta N)
    Tasta CTRLSemnul PlusTasta N

  • Din meniul File alege optiunea New...
    cursuri

  • Din panoul de activitati, New Workbook, alegem Blank workbook
    cursuri
Pana cand vom salva documentele create, Excel atribuie fiecaruia numele Book (Registru) urmat de un numar, in ordinea crearii documentului.

Introducerea datelor in Excel

Intr-o foaie de lucru se pot introduce trei tipuri de date: numere, formule si text. Numerele reprezinta valori pe care le folosim la diverse calcule, inclusiv datelecalendaristice. Acestea se folosesc pentru in calcule pentru a determina nivelul dobanzi pentru un credit, dupa o anumita perioada.

Formulele sunt calcule, de exemplu: suma, produs, medie etc. Textul este o inregistrare care nu este numar sau formula.

cursuri
Pentru a introduce date intr-o celula, mai intai activam celula respectiva (efectuam un click in interiorul celulei). Apoi incepem introducerea datelor. Dupa ce am introdus datele dorite in celula, apasam tasta Enter pentru a finaliza si a merge la urmatoarea celula pe verticala sau tasta Tab pentru a merge la urmatoarea celula pe orizontala.



cursuri

Se observa ca textul introdus in celula activaapare si in bara de formule.

Pentru a anula o inregistrare poti efectua un click pe butonul Revocare formula (X rosu) sau poti apasa tasta Esc.



In Excel exista comanda AutoComplete (Completare Automata) care urmareste procesul de introducere a textului intr-o coloana si poate completa alte inregistrari in aceeasi coloana. De exemplu, daca ai de facut un tabel cu toate persoanele care lucreaza intr-o anumita firma, iar una dintre coloane este orasul de provenienta, daca ai introdus Bucuresti la o persoana, automat la urmatoarea persoana la care vei incepe cu litera B, Excel va completa automat cu fragmentul lipsa. Daca Bucuresti este inregistrarea corecta, apesi tasta Enter, daca nu, scrii in continuare de la tastatura inregistrarea dorita (ex: Bacau).
cursuri

Modificarea sau stergerea unei inregistrari

Daca ai gresit ceva, te poti oricand intoarce pentru a modifica. Daca vrei sa modifici datele dintr-o celula, activeaza celula respectiva printr-un simplu click si apasa tasta Delete sau scrie direct, de la tastatura, noile date pe care vrei sa le adaugi. Inregistrarea initiala va fi inlocuita automat.

Atunci cand vrei sa efectuezi modificari minore la o inregistrare mai lunga este mai bine sa editezi continutul celulei respective. Efectueaza un click pe celula respectiva si in bara de formule modifica inregistrarea din celula. De asemenea, poti efectua un dublu click pe celula dorita, pentru a edita continutulul direct in celula.

Daca vrei sa stergi continutul unei celule este de ajuns sa o selectezi si apoi sa apesi tasta Delete. Pentru a sterge toate inregistrarile dintr-un rand sau dintr-o coloana va trebui sa selectezi randul sau coloana respectiva (efectueaza un click in caseta cu titlul randului sau al coloanei), apoi apasa tasta Delete. Foloseste mouse-ul pentru a selecta mai multe celule, iar daca acestea nu sunt apropiate, tine apasata tasta Ctrl si selecteaza celulele sau zonele dorite.
cursuri

Salvarea unui document

Dupa ce am invatat cum sa cream documente noi, acum sa vedem cum le putem salva. La fel ca si la crearea noilor documente si aici, cand trebuie sa le salvam, avem mai multe modalitati de a face acest lucru:
  • Din bara de instrumente standard, clic pe butonul Save Document Save
  • Combinatia de taste Ctrl + S (tine apasata tasta Ctrl, apoi apasa tasta S):
    Tasta CTRLSemnul PlusTasta S

  • Din meniul File, alege optiunea Save
    cursuri

  • Din meniul File, alege optiunea Save As... Va apare caseta Save As:
    cursuri

Clic pe sageata orientata in jos, de la rubrica Save in. Din lista autoderulanta care apare, poti alege directorul unde vrei sa salvezi documentul. Prin dublu-click deschizi orice director pentru a putea vedea fisierele continute. Daca vrei sa salvezi documentul intr-un director nou, atunci poti crea un nou director folosind butonul Create New Folder.

Dupa ce te-ai hotarat in ce director vrei sa salvezi documentul Excel, scrie numele documentului la rubrica File name, iar apoi clic pe butonul Save sau apasa tasta Enter. Atunci cand salvam pentru prima data un document Excel, indiferent de metoda folosita va apare fereastra Save As.

Salvarea automata

Pentru a preveni pierderea informatiilor din cadrul documentelor nesalvate, in cazul in care, din diverse motive, se intrerupe calculatorul, Excel iti ofera o functie de salvare automata a documentelor la o anumita perioada de timp. Astfel, tot ce ai de facut este sa stabilesti din cate in cate minute sa fie salvate automat, documentele Excel. Alege din meniul Tools, optiunea Options.

Din caseta Options, care se deschide, selecteaza tabul Save, apoi bifeaza, daca nu este bifata, rubrica Save AutoRecover info every si alege numarul de minute dupa care vrei sa se faca salvarea automata.
cursuri
« Prezentarea interfetei Excel 2003 Formatarea unui document Excel »
15 comentarii
iuli2005 19 august 2011, 19:06 1
O intrebare, pot sa salvez aceste cursuri?
  0    Raspunde
admin 19 august 2011, 19:37 2
@iuli2005: Momentan nu. Le poti salva la favorite in browser. De saptamana viitoare vom introduce si o facilitate prin care vei putea printa materialele favorite de pe eCursuri.ro
  2    Raspunde
NERY 12 septembrie 2011, 09:30 3
Cu toate ca nu sunt incepator, mai invat cate ceva din cele prezentate in aceste cursuri.
  2    Raspunde
popescudanv 11 decembrie 2011, 16:05 4
ce se intampla de la lectia 5 incolo ca nu se mai deschid, iar eu mai am 48 ore ca sa pot lucra in excel
  0    Raspunde
vyo_cirstea 24 ianuarie 2012, 00:16 5
cand prezentati lectia cu formule si functii?
  0    Raspunde
ionanca 14 aprilie 2012, 13:31 6
@vyo_cirstea: Pentru formule si functii trebuie un curs de 15 - 20 ore numai pentru initiere.
Functiile sunt foarte multe (peste 230, grupate pe domenii- matematice, statistice, baze de date, etc.) si in peste 30 de experienta in Informatica nu am gasit un domeniu de activitate care sa impuna cunoasterea a macar 1/2 din ele.
Mai mult, functiile se folosesc de multe ori grupate cate 2 - 3 sau mai multe.
  0    Raspunde
mihaela24 29 februarie 2012, 08:24 7
multumesc de explicatii imi prinde bine
  0    Raspunde
madalina. 19 martie 2012, 11:48 8
sper cat mai curand sa introduceti si urmatoarele lectii privind excelul, in special formule si functii...succes!
  0    Raspunde
popovicirodica 30 martie 2012, 15:40 9
Cum gasesc, uşor, o formulă de calcul a mediei aritmetice?
Mulţumesc anticipat!
  0    Raspunde
ionanca 14 aprilie 2012, 13:34 10
@popovicirodica: Simplu. In engleza medie se traduce cu AVERAGE, deci functia necesara pentru media aritmetica este AVERAGE sau AVG. Succes!!
  0    Raspunde
Svetlana 19 aprilie 2012, 11:15 11
sunteti super tari, guys! va multumesc ca impartasiti cu noi info utila! bafta!
  0    Raspunde
dragos_adrian10 30 mai 2012, 22:56 12
bine gandit acest tutorial mai ales ultima parte
  -1    Raspunde
ALYVLAD 15 octombrie 2012, 13:05 13
cum aplic inmultirea in excel? pe orizontala?
  -2    Raspunde
elizaalina 21 ianuarie 2017, 19:02 14
cum fac o balanta de verificare?

  0    Raspunde
elizaalina 21 ianuarie 2017, 19:04 15
adica cum formez coloanele acelea pt a putea fi completate
  0    Raspunde
Adauga comentariu

Pentru a adauga comentarii trebuie sa fii membru eCursuri.ro

Intra in contul tau sau inregistreaza-te GRATUIT (dreapta sus)
Publicitate
Cuprinsul cursului
1. Prezentarea interfetei Excel 2003
2. Crearea primului document Excel
3. Formatarea unui document Excel
4. Formatarea unui document Excel - continuare
5. Imprimarea documentelor in Excel
6. Formule si functii Excel
7. Crearea diagramelor
8. Editarea si formatarea diagramelor
9. Shortcut-uri in Excel
10. Aplicatii practice in Excel
Cursuri noi Top cursuri
Curs de legislatie rutiera

7 lectii online
Excel prin exemple

10 lectii online
Windows XP prin exemple

10 lectii online
Infiintarea unei firme

6 lectii online
Gramatica limbii engleze

27 lectii online
Introducere in e-Business

25 lectii online
Curs de Machiaj

13 lectii online
Curs de Fashion

17 lectii online
Curs de Barman

10 lectii online
HTML pe intelesul tuturor

11 lectii online
cursuri
Copyright © 2005-2011 - eCursuri.ro - toate drepturile rezervate - E-mail: contact@ecursuri.ro Cursuri și certificări GDPR