Atunci cand lansam programul Microsoft Excel se deschide o fereastra de aplicatii numita registru de lucru. Acest registru este format din mai multe pagini, care se numesc foi de calcul (Sheet 1, Sheet 2, Sheet 3 ... = Foaie1, Foaie2, Foaie3 ...)
Fiecare foaie de calcul reprezinta deci o pagina dintr-un document si este impartita, asa cum vom vedea in continuare, in coloane, randuri si celule separate de linii de grila. In cadrul unei foi de lucru poti introduce datele si iti poti organiza informatiile in functie de necesitati.Un registru, adica un document Excel, poate avea maxim 256 de foi de calcul sau foi de lucru. O foaie de calcul poate avea maxim 256 de coloane si aproximativ 65.000 de randuri.
Prezentarea aplicatiei Microsoft Excel 2003
Bara de titlu
Bara de titlu, o vom regasi in toate aplicatiile din pachetul Office. Asa cum se poate vedea si din imaginea de mai sus, bara de titlu din Microsoft Excel afiseaza numele programului urmat de numele documentului activ. Daca documentul nu a fost salvat, atunci programul atribuie automat numele Book (Registru) urmat de un numar. Microsoft Excel pastreaza acest nume pana cand documentul este salvat si redenumit.
Bara de meniuri
Bara de meniuri se afla sub bara de titlu. Cu ajutorul meniurilor autoderulante putem folosi toate comenzile programului. Pentru a accesa meniurile, trebuie sa dam un clic pe numele meniului. Excel-ul nu afiseaza intregul meniu, ci numai comenzile cele mai utilizate din cadrul acestuia. Pentru a afisa meniul complet, putem alege una din variantele:
efectuam un dublu clic pe numele meniului
asteptam cateva secunde, dupa ce am efectuat un clic pe numele meniului
efectuam un clic pe sagetile din partea de jos a meniului
Bara de instrumente
Unele dintre cele mai utilizate comenzi din Microsoft Excel se regasesc pe bara de instrumente standard. De altfel aceste comenzi le regasim si in celelalte aplicatii Office. Sa vedem care sunt principalele comenzi din bara de instrumente standard, insotite si de o scurta descriere:
New Blank Document - creaza un document nou
Open - deschide un document existent
Save - salveaza documentul curent
Print - printeaza documentul activ sau selectia facuta
Print Preview - afiseaza documentul activ asa cum va fi printat
Spelling and Grammar - verifica erorile de ortografie si gramatica din documentul activ
Cut - ia selectia facuta in cadrul documentului activ si o duce in Clipboard
Copy - copiaza selectia din documentul activ in Clipboard
Paste - copiaza continutul Clipboard-ului in cadrul documentului activ
Undo - anuleaza ultima comanda facuta
Redo - reface ultima comanda anulata cu Undo
Programul Microsoft Excel are, in mod implicit, 18 bare de instrumente. Fiecare dintre aceste bare de instrumente poate fi afisata astfel: din meniul View, alege submeniul Toolbars, iar apoi bifeaza bara de instrumente care vrei sa apara in suprafata de lucru.
Bara de formatare
Cu ajutorul barei de formatare, putem schimba aspectul documentului activ. Mai multe detalii vom invata in lectia despre formatarea unui document.
Task Pane (Panoul de activitati)
Panoul de activitati ofera ajutor rapid in diverse situatii. Putem da clic pe sageata orientata in jos din coltul de sus din partea dreapta a panoului, pentru a alege din meniul autoderulant panoul care ne intereseaza. Pentru a afisa panoul de activitati, in cazul in care nu este afisat, bifeaza din meniul View, optiunea Task Pane.
Barele de defilare
Barele de defilare sunt utilizate pentru a ne putea deplasa in cadrul documentului. Sunt doua bare de defilare: una orizontala, situata in partea de jos a ecranului, deasupra barei de stare, iar cealalta, verticala, situata in partea dreapta a ecranului. Daca dam clic pe sagetile de la fiecare capat al unei bare de defilare, sau chiar si pe zona alba din jurul barelor de defilare, ne putem deplasa in cadrul documentului in sus sau in jos, la dreapta sau la stanga.
Deplasarea in cadrul documentului
Pentru a ne deplasa de la o foaie de lucru la alta, folosim butoanele de navigare din partea stanga josa documentului. In cadrul unei foi de lucru, asa cum am vazut, avem coloane etichetate cu litereldin alfabet si linii etichetate cu numere.
Fiecare celula se afla la intersectia unei coloane cu un rand, astfel fiecare celula va avea un nume siva putea fi identificata usor pentru adaugarea, modificare sau stergerea datelor. De exemplu celula din stanga sus este A1, fiind situata la intersectia primei coloane (A) cu primul rand (1). Daca nu mai stii in ce celula esti, uita-te in caseta de nume din stanga sus.
Deplasarea de la o celula la alta se poate face fie cu mouse-ul, executand click in celula dorita, fie de la tastatura. Pentru deplasarea cu ajutorul tastaturii avem comenzile de mai jos:
la stanga cu o celula
la dreapta cu o celula
in sus cu o celula
in jos cu o celula
in sus cu un ecran
in joc cu un ecran
in foaia urmatoare
in foaia anterioara
la inceputul randului curent
la stanga in ultima celula ce contine date
la dreapta in ultima celula ce contine date
in sus in ultima celula ce contine date
in jos in ultima celula ce contine date
in prima celula din foaia de lucru care contine date
in ultima celula din foaia de lucru care contine date
Felicitari pentru tot ce faceti. Ajutati foarte multe persoane cu aceste cursuri si meritati doar cuvinte de lauda. Sunt foarte incantate de acest site si sunt sigura ca voi avea multe lucruri de invatat. Va doresc numai bine...
12RaspundeAi votat deja acest comentariu!Multumim pentru votul tau!
Raspunde
Pentru a adauga comentarii trebuie sa fii membru eCursuri.ro
Intra in contul tau sau inregistreaza-te GRATUIT (dreapta sus)
@admin: Un mod mai elegant de a accesa meniul principal (FILE - HELP) este sa tinem apasata tasta ALT si apoi sa apasam tasta cu litera subliniata din meniul dorit (F pt FILE).
Cand se deschide meniul pe verticala se apasa direct litera subliniat din submeniul dorit (P pt PRINT din meniul FILE).
0Raspunde Ai votat deja acest comentariu!Multumim pentru votul tau!
Raspunde
Pentru a adauga comentarii trebuie sa fii membru eCursuri.ro
Intra in contul tau sau inregistreaza-te GRATUIT (dreapta sus)
@admin: Din meniul TOOLS, submeniul CUSTOMIZE -> OPTIONS se bifeaza SHOW STANDARD... si ALWAYS SHOW... Dupa aceasta totdeauna barele standard si formatare vor fi afisate complet pe doua randuri separate iar meniurile pe verticala vor fi afisate totdeauna complet !!!
0Raspunde Ai votat deja acest comentariu!Multumim pentru votul tau!
Raspunde
Pentru a adauga comentarii trebuie sa fii membru eCursuri.ro
Intra in contul tau sau inregistreaza-te GRATUIT (dreapta sus)
@aurabarbu2006: Ce intelegeti prin functii complexe (capitolul din Matematica - numere complexe sau complicate)?
Daca nu stii sa rezolvi problema cu creionul pe hartie nici un program de calculator nu te poate ajuta !!! Pentru detalii si indrumari trimiteti un email la ion.anca@gmail.com
0Raspunde Ai votat deja acest comentariu!Multumim pentru votul tau!
Raspunde
Pentru a adauga comentarii trebuie sa fii membru eCursuri.ro
Intra in contul tau sau inregistreaza-te GRATUIT (dreapta sus)
Multumesc ca existati, astfel si noi cei din generatia a doua putem sa ne imbogatim cunostintele de informatica fara a apela in mod direct la profesori sau sa ne pierdem timpul pe drumuri dupa orele de servici la tot felul de cursuri particulare.
Sa ne traiti si sa ne invatati in continuare sa deslusim aceste frumoase taine ale programelor informatice
0RaspundeAi votat deja acest comentariu!Multumim pentru votul tau!
Raspunde
Pentru a adauga comentarii trebuie sa fii membru eCursuri.ro
Intra in contul tau sau inregistreaza-te GRATUIT (dreapta sus)
sunt elev in clasa a 11 si pana acuma nici un profesor nu mi-a vorbit atat de mult despre aceste programe deci in 11 ce ati prezentat a intrecut toti profesori bravo
0RaspundeAi votat deja acest comentariu!Multumim pentru votul tau!
Raspunde
Pentru a adauga comentarii trebuie sa fii membru eCursuri.ro
Intra in contul tau sau inregistreaza-te GRATUIT (dreapta sus)