Lavazza este acum sinonim cu aroma, calitatea si taria unui espresso cremos, menit sa ne invioreze diminetile si sa ne insenineze ziua. Este un simbol in industria cafelei, un nume de care nu ai cum sa nu tii cont atunci cand trebuie sa alegi sortimentul de cafea care sa-ti satisfaca pretentiile cu privire la calitate. Lavaza reprezinta calitatea.
Compania Lavazza isi are inceputurile in anul 1895 in Torino, Italia atunci cand un anume Luigi Lavazza, cumpara o micuta alimentara in Via San Tommaso. Acesta vinde articole variate precum sapunuri, ulei, cafea, zahar, lumanari si multe altele. Doi ani mai tarziu incepe si procesul de prajire al cafelei. Afacerea a fost intrerupta doata cu inceperea razboiului, dar a fost reluata imediat dupa acesta. Copii sai Luigi, Mario, Pericle, Beppe, Maria si Ginetta se alatura afacerii tatalui lor si compania incepe sa se concentreze in special pe prajirea si vanzarea cafelei.
In urma catorva investitii inspirate, Lavazza devine unul dintre cei mai importanti importatori de cafea din cadrul Corporatiei Colonialistilor. Incepand cu anul 1948 cererile de cafea se maresc, iar vanzarile cresc exponential. Cafeaua Lavazza devine foarte populara pe teritoriul Italiei, iar in 1979 se infiinteaza Centrul de Cercetare si Studii in Domeniul Cafelei, Luigi Lavazza. Acest centru exista si astazi cu filiale in peste 20 de tari, avand ca scop permanenta cercetare si dezvoltare in industria cafelei.
Cea de-a treia generatie a familiei Lavazza continua exapansiunea companiei si reusesc sa deschida prima filiala in afara Italiei, in Vincennes, langa Paris. In anii urmatori aroma cafelei Lavazza cucereste SUA, Marea Britanie, Austria si Spania.
Cea de-a patra generatie a familiei Lavazza, impreuna cu cea anterioara au sarbatorit in anul 1995 centenarul acestei companii, avand cifre impresionante: peste 1500 de angajati, 5 fabrici, o gama foarte variata de produse contorizand aproximativ 250 de articole. Un an mai tarziu se deschide prima cafenea Lavazza, denumita San Tommaso 10. Aceasta este localizata in Via San Tommaso, exact il locul in care se afla modesta alimentara a fondatorului afacerii, Luigi Lavazza la sfarsitul secolului XIX.
Afacerea se dezvolta treptat, iar de la inceputul secolului XXI, Lavazza are 8 filiale si este prezenta in peste 80 de tari prin intermediul retelei proprii de distributie.
In prezent zeci de milioane de cesti de cafea se consuma zilnic in toate colturile lumii, dintre acestea marea majoritate sunt preparate din cafeaua produsa de compania Lavazza. Succesul de care se bucura aceasta marca se datoreaza in principal politicii companiei, care reuseste intotdeauna sa se adapteze cerintelor consumatorilor de cafea din intreaga lume, iar produsele fabricate de ei sunt mereu cu un pas in fata concurentei.
Lavazza se confunda cu spiritul si cultura Italiei, concentrandu-se pe fabricarea cafelei speciala pentru espresso. In limba italiana termenul "espresso" se traduce prin "facut rapid, facut pe loc". Inca din anul 1855 primul aparat pentru espresso a fost expus la Expozitia Universala de la Paris, iar in 1901 aceste aparate au inceput sa fie fabricate in scopuri comerciale.