cursuri cursuri cursuri cursuri cursuri cursuri
cursuri
cursuri
cursuri
Cursuri    Tutoriale    Teste    Jocuri
 
 
cursuri Am uitat utilizatorul cursuri Am uitat parola
cursuri online Cursuri online
Cursuri online gratuite
cursuri online Tutoriale
Cum sa faci orice
cursuri online Teste online
Testeaza-ti cunostintele
cursuri online Revista
Aboneaza-te gratuit
cursuri online Jocuri
Jocuri educative
cursuri online Inregistreaza-te
Intra in comunitate
eCursuri » Revista » Numarul 2 » Poveste de marca
McDonald's
20041 afisari
McDonald's
McDonald's este unul dintre cele mai populare brand-uri din lume. Este mai mult decat un fast-food, este un mod de a petrece timpul liber pentru familii si in special pentru copii.

Istoria acestui lant de restaurante extins in toata lumea a inceput timid in 1948, atunci cand doi frati, Dick si Mac McDonald au deschis un restaurant modest in San Bernandino, California in vecinatatea unui cinematograf. Cei doi au avut indeea geniala de a propune clientilor un fel de autoservire, concept nou in acele vremuri. Avand o rapiditate mare de servire, au devenit celebrii in toata California.

In 1954, Ray Kroc, un vanzator de aparate electrice pentru tocat carne si pentru fabricat milksake-uri a fost impresionat de comenzile primite din partea fratilor McDonald si merge la fata locului pentru a vedea restaurantul. Ajuns in San Bernandino, ramane uimit de rapiditatea servirii, desi clientii erau in numar mare si formau o coada numeroasa, in sir indian. Un alt aspect important era pretul foarte mic al unui hamburger de numai 15 centi, care continea chiftele fripte, cu salata si ketchup.

Ray Kroc le face o propunere de afacere celor doi frati, un contract de franciza prin care el sa poate dezvolta un lant de restaurant de acest tip. Kroc reuseste sa incheie parteneriate cu mai multe persoane, prin care proprietarii viitoarelor restaurante se obligau sa respecte ideea de baza pentru producerea mancarii, servire si preturi. El personal se ocupa de gasirea celor mai bune locatii pentru amplasarea restaurantelor.

In anii 60' afacerea McDonald's se extine si devine din ce in ce mai cunoscuta. Publicitatea are un rol foarte important, reclamele incep sa apara pe panourle stradale, reviste si la televizor. In anii ce urmeaza Kroc depaseste granitele tarii si deschide restaurante McDonald's in Canada si Puerto Rico. Extinde spatial din interiorul restaurantelor, apare logo-ul si mascota firmei, Ronald McDonald.

La 10 ani de la inceperea colaborarii cu fratii McDonald, Kroc reuseste sa cumpere intreaga afacere de la ei. Face o oferta publica de actiuni, cautand astfel asociati puternici pentru a putea dezvolta tot mai mult aceasta afacere. Pana in 1969 reuseste sa deschida peste 1500 de restaurante, care vindea un total de 3,5 milioane de hamburgeri in fiecare zi.

Kroc reuseste sa rupa o bariera socio-economica, care a fost una dintre cheile succesului afacerii sale. Pentru prima data restaurantul nu mai era vazut ca un loc frecventat doar de oamenii cu bani, medici, avocati etc. McDonald’s era un restaurant accesibil tuturor, indiferent de pozitia sociala sau situatia materiala.

Atunci cand femeile au fost acceptate pe piata muncii, McDonald's si-a indreptat atentia catre copii. Au aparut reclame si promotii adresate in special copiilor. Pe tot parcursul anilor 70’au fost amenajate spatii de joaca si locuri de parcare in vecinatatea restaurantelor, astfel incat familiile avea toate conditiile sa vina impreuna cu cei mici pentru o gustare.

Meniul a fost permanent imbunatatit, adugand produse tot mai variate. In anul 1979 McDonald's a sarbatorit vanzarea hamburger-ul cu numarul 30 de miliarde. Tot atunci au inventat si conceptul "Happy Meal", prin care cumparand un meniu complet, familiile primeau o jucarie pentru copii.

Curatenia din interiorul restaurantelor, servirea rapida si preturile scazute au avut un impact imens asupra dezvoldarii McDonald’s. Pana in anul 1985 restaurante McDonald's au fost deschise in 43 de tari precum Panama, Venezuela, Australia, Japonia, Thailanda, Finlanda sau Germania. Chiar daca SUA se afla in relatii tensionate cu unele tari, McDonald’s a reusit sa patrunda chiar si in Rusia, in 1990, devenind un ambasador al valorilor SUA.

Afacerea a continuat si a prosperat datorita modului in care au stiut sa se adapteze vremurilor si cerintelor societatii. Atunci cand oamenii au inceput sa fie preocupati de mediul inconjurator, McDonald’s a inceput sa recicleze miliardele de ambalaje pe care le fabricau pentru produsele lor. Cand oamenii au devenit ingrijorati cu privire la greutate si mancare nesanatoasa, McDonald’s a venit cu alternative de meniuri si mancare sanatoasa.

In prezent McDonald's exista in 119 tari, cu un total de peste 30.000 de restaurante si venituri anuale de peste 20 de miliarde de dolari. McDonald’s se comfunda azi cu modul de viata si cultura americana. Este un simbol international, recunoscut si apreciat.

Citeste in numarul 1
Coca Cola

Citeste in numarul 3
Google
0 comentarii
Adauga comentariu

Pentru a adauga comentarii trebuie sa fii membru eCursuri.ro

Intra in contul tau sau inregistreaza-te GRATUIT (dreapta sus)
Publicitate
Citeste online revista nr.2
1. Povesti de succes
2. Legea lui Murphy
3. Funky Gadgets
4. Cursuri online
5. Cum sa ...
6. Caricatura saptamanii
7. Perle la examene
8. Lectia de gatit
9. Am vazut si ne-a placut
10. Greseli din filme
11. Publicitate un pic trasnita
12. Poveste de marca
13. Lectia de istorie
14. Stiati ca ...
15. Citate celebre
16. Fotografia saptamanii
17. Lumea sportului
18. Sa mai si radem
19. Poze haioase
20. Site-ul saptamanii
21. Bookmarks
22. Software free
23. Pauza de joaca
24. Povesti nemuritoare
25. Pagina de colorat
26. Beauty & Style
27. Turism online
28. Romania, mereu surprinzatoare
29. Made in Romania
30. Problema de logica
cursuri
Copyright © 2005-2011 - eCursuri.ro - toate drepturile rezervate - E-mail: contact@ecursuri.ro Cursuri și certificări GDPR